onsdag 27 augusti 2008

Cuppys!

Igår gjorde jag det jag skulle på stan.. arbetsförmedlingen gav inget!
Köpte tårt kartonger, letade aldrig efter äggvite pulver för jag vet ju faktiskt att det inte finns.. det är ju inte ens en svensk produkt! Så det får bli en vanlig kristyr det ska nog gå bra.
Var på pressbyrån och frågade efter en tårt tidning, men dom hade inte den så jag kollade på http://www.press-stop-se/ och där hade dom fyra st en som man kunde köpa lös nr av och tre som man måste prenumerera på. men just nu har jag inte råd md nåt av det!
Var förbi kulturkiosken och lämnade lite prylar till försäljning, blir jämt sugen på att ha en ny utställning när jag är där... en till tårtutställning kanske?? Fast med riktiga tårotor den här gången =)
Var iväg och handlade med, så nu är det bara att baka bröllops tårta för hela slanten!!

Igår kväll var jag gryyymt uttråkad så jag började städa skafferiet.. vilken röra.. och grön karamellfärg överallt! Fick lite ordning men blev såklart baksugen med!
Bakade en pytte sats med blåbärs cupcakes 6 st blev det alldeles lagom! Bakde i mina silikon formar som jag köpte på ålhens för några månadader sen dom funkade fin fint. Sen gjorde jag bara lite lös frosting med blåbär o citron.

Förlåt Anki! Men jag har värsta tårt/cuppcake planen till din födelsedag! Kommer att bli super fint! Och gott såklart! *hemligt*

ska boka biljetterna till Göteborg nu snart tror jag. ska kolla om det finns på tradera billigt! annars ligger det nog runt 800-900 kr suck! det har man kanske inte precis råd med men mummi skulle antagligen slänga in en slant. Sen vill man ju handla lite där med och så ska man ta sig dit med från göteborg, hur nu det går till? Kanske kan fråga tårtvännen Erica?? http://kitschcake.blogg.se/index.html

Nu ska jag laga mat... hej hopp

1 kommentar:

Anonym sa...

jag döööör!!!! hahaha ge mig NU! :D