onsdag 20 augusti 2008

Glömt??

Hur kunde jag missa att inte pärlemor pulvret var med från dekorera mera??
Men det löser sig! Jag ringer imorgon och då skickar hon säkert en på momangen, hon är bra den där Sophia!
Fick resten med sakerna från henne idag, sugerpaste och extra vit marzipan.
Mamma hade en liten hjärtform så nu har jag allt utom tårtställningen, men det löser sig det med! Jag tänkte att man får ha en trevåningars vanlig om jag inte hittar någon annan. sen kan man ha två fat brevid om det inte räcker!

Ska "provfluffa" moussen nu i veckan så att jag vet om den håller för tyngden från tårtbotten!
har iaf bestämt mig för att det blir tre lager kaka och två lager fyllning och kristyr runt så att inte fyllningen ska förstöra sugerpasten så att den börjar svettas och hålla på!
Måste gå till mitt kondis också och hämta lite kartonger som jag kan frakta dom i.
Sen ska jag maila Maddo och höra mig för lite!

Igår var jag i skogen och plockade lite svamp och bär! Måste ut i helgen igen och plocka blåbär!
Det är så himla gott att ha hemma! kan man göra glass och paj o sylt! Vet en supergood paj med cremefraise fyllning som jag tänkte göra till svärmors 51års dag kanske!
Eller blåbärscupcakes. sitter nu och tittar på min favorit sida www.allthingscupcakes.com där finns det massor av inspiration och roliga och fina cupcake prylar för en cupcake lover som jag!
Det var ett tag sen jag gjorde några och det är kanske dags?

Nu till något helt annat! Idag har jag varit och bytt min P-stav... var inte lika hemskt som jag trodde men precis lagom hemskt!
Sen vilade jag lite och sen lagade jag toppen mat! Först förvällde jag svampen (kantareller, trattkantareller och några taggsvamp) jag plockat och in i frysen med dom!
sen kokade jag potatisen som jag grävde upp igår från min lilla potatis odling hos mamma. dom var ganska små så resten fick vara kvar ett tag till. Men det blev an varsin portion till mig och micke och lite till råttorna. kokade brocokli bönor och stekte lax till och en kall vitlössås! Toppen!

nu tänkte jag göra lite fundu... doppa macadaimia nötter i choklad?? hur låter det. Hoppas det blir mumms!
Hör av mig!

Inga kommentarer: