måndag 25 augusti 2008

Bärplock






Jag bakade i fredags! Det funkade bra med moussen och marsanen! Men nu är jag osäker på om det blir för mastigt med två lager choklad mousse så nu ska jag prova göra med hallon grädde som jag tänkt från början! Hehe. Det var lite svårt att få på kristyren, men det kan bero på att jag inte gjorde efter något recept utan testade lite på måfå. den smakade gott iaf! men ska göra dom lite smalare och så ska det ju vara 3 lager. Jag har fått mail från dekorera mera idag och hon skulle skicka pärlemor pulvret på en gång Puh! Hon skickade även med ett recept på en bra kristyr med äggvitepulver vilket jag inte har hemma men ska kolla om det finns i typ en vanlig affär! På kvällen åkte vi till stugan, tog med mig bakelserna och dom var omtyckta. skulle ju plocka bär men där fanns inte ett endaste blåbär! Björnarna måste ha ätit upp var enda ett!! Men det var mysigt ändå, vi grillade på lördagen...
var nog sissta gången för iår! Sååå gott!!






Ja det blev ju som sagt inga blåbär i stugan så jag var tvungen att åka till mamma ist för där visste jag att det fanns! Plockade ca 3liter igår så det klarar man sig på ett tag! Ska nog baka miniblåbärspaj till svärmors födelsedag med kakutasar på=) för hon har fått för sig att hon ska börja samla på kaktusar! Men ska bara göra några få ca 8st eller så.. man måse ju tänka på figuren! =) men måste rina Mummi och fråga om receptet som hon brukar göra pajen på. Glömde det fast jag var där idag! Jag är lika virrig som hon!
Så det är massor att göra imorgon! Jag ska till arbetsförmedlingen på nåt skitmöte hoppas det leder till att jag får min utbildning iaf! Sen ska jag köpa tårtkartonger ringa till Mummi om receptet ringa en kvinna som heter annette som köpt en nessesär av mig, kolla efter äggvite pulver och handla det som behövs till måndag.
Jag behöver dock inte fixa tårtställning för jag har gjort en egen! Var till ikea och köpte tre tallrikar och två snapps glas! lite silicon och tadaa en tårtställnig ala´Mli!


nu ska jag slänga mig ner på soffan har jobbat på eftermiddagen idag var lite ovant men kul med.... massa nya ettor på konstskolan.



puss o kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

men schysst att inte lämna en cup till mig dåååå! ;(

Erika Andersson sa...

hej igen emelie. superfina bakelser! och säkert mumsigaockså! tänkte tipsa dig om kakburken.se har du handlat därifrån? dom är också super! kram erika