söndag 10 augusti 2008

Min nya blogg


Jaha.. sitter nu här med min nya blogg... eller ja min första blogg.

Hade tänkt att här ska jag berätta om mina sockersöta upplevelser =)

Jag älskar ju socker och saker man kan göra av det!

Här ska jag skriva och berätta om vad jag har på gång något nytt jag ska baka eller bara visa nåt fantastiskt bakverk jag sett på world wide webb! (kommer säkert slinka in en o annan meningslös information om vad jag sysslat med under dagen)


Just nu är det 25års kalas som närmar sig, vad ska jag hitta på tills dess? Tårta, glass, cupcakes?

Micke fyller 25 på torsdag då kommer väl svärföräldrarna och svägerskan.


På fredag är det party och då vet jag iaf att det blir "poffetjes" Hollänska pannkakor!

Men som sagt vet jag ej vad som blir till torsdagens "bjudning"

Funderar på att göra ett litet prov på Maddo och Jögens bröllopstårta. (Som jag ska göra till den 30aug)


Choklad med hallonchokladmousse och marsangrädde.
funderar på om jag ska göra choklad sockerkaks botten eller kladdkake botten.. får helt enkelt prova till Mickes dag.

Tårtan ska vara som den här vita fast med svarta hjärtan.
Jag har beställt svart och vit sugerpaste från www.dekoreramera.se
och pärlemorglitter. Det bör komma imorgon.
Kom på att jag måste beställa mer! För tänk om det inte räcker! Men ska beställa extravit marsipan ist, så blandar man med sugerpasten så smakar det inte så sött. och eventuellt en kavelpinne och en smother (som man slätar ut pastan med)

jaja nu ska jag slänga mig i säng
dröm sött

1 kommentar:

Anonym sa...

spännande pullan! ska länka till dig på min blogg :D