tisdag 2 september 2008

3 födelsedagar och ett bröllop







Så nu är Augusti slut! Hösten närmar sig, men jag kan tycka att det är lite små mysigt!

I torsdags fyllde svärmor år hon fick kaktusar och minipajer med annanas och blåbär med kaktus dekor =) Världens godaste förresten och super enkel att göra. botten består bara av smör mjöl och socker och fyllningen av bär/frukt 1 ägg och 2dl creme fraise.




I fredags började jag med bröllopstårtan det gick bra men tog hela dagen!

I lördags var det bröllopsdags! Bröllopet började kl 14 och jag skulle "bara" dekorera innan vi åkte.. vilket visade sig ta mycket längre tid än vad jag trodde! Som tur var kom team Klintecorn till unsättning! Syrran kavlade o kavlade så bordet gick sönder och mamma var värsta allti allo roboten! Hon diskade plockade undan dekorerade och packade in bröllopspaketet! Vi blev klara i tid och det blev fin fint men inte som jag tänkt. men brudparet var jätte nöjda och det var huvudsaken. (Gästerna älskade även smaken på tårtan) Bröllopet var fint men jag skulle så klart lagt ner mer tid på tema och blommor och liknande. men det är jag det som lever i en bröllops fixar dröm! Ska du gifta dig?? Jag hjälper dig gjärna!


Idag har jag varit till Mummi en sväng åt lite pannkakor och sen åkte vi och handlade med svärmor. Var förbi rusta och hon köpte tre fat i olika storlekar med cupcakes på åt mig =)

Nu i veckan ska jag göra glass får se hur det går =)



Puss o kram

nu blev det lite knepigt med bilderna men det kommer fler en annan dag!














2 kommentarer:

Anonym sa...

bra jobbat, jääätttefina cups till bröllopet!!! -stolt anka över mli-

Erika Andersson sa...

vilka superfina bakverk till bröloppet, mera närbiler! vill se vill se!
jag har också cupcakes tallrikarna från Rusta, haha! typiskt våran smak då! tråkigt att du inte kommer! men det blir mer tårtutställningar! kram erika