söndag 14 september 2008

Edge marknad och Cupcakes




Idag har jag suttit vid datorn hela dagen! Vi skulle egentligen ha städat men Micke har åkt på någon hemsk influensa typ förkylning med yrsel!?! Så han har sovit hela dagen och då fick jag ingen lust att göra nåt jag heller! Behövde ändå en slappdag efter den här veckan jobbat 9-4 varje dag plus att jag haft nått att göra varje dag efter jobbet. Måndag och tisdag var jag på gaffelverkstan och screenade, på onsdagen var det interjuv med Gefle Dagblad inför Edge, i torsdags började jag packa ihop mina saker inför edge, i Fredags åkte vi till ammma o hämtade lite mer marknads stuff o lite äpplen och så åt vi lite mat där! Börjar bli så höstigt och mamma hade börjat höst plocka i trädgården.


Mitt marknads bord

I lördags var det ådraget här i stan och Edge skulle så klart vara med. Vi var på musikhuset mellan 18-24 det var roligt och jag gick plus! hade gjort screenade kakelplattor som funkade väldigt bra. Några väskor och smycken gick åt men skålarna gick lite trögt dom som gick bäst förut! Lyssnade lite på band som spelade på övervåningen, ett bra band som hette Pikadoll från göteborg fick cupcakes som jag hade bakat! Så då fick jag deras skiva! Det var snällt och dom var jätte bra tyckte ja så tack för det cuppys!

My cupcakes brings all the boys in the yard.... (and girls to)











Jag bakade i formarna som är imellan muffins o knäck i storleken.. tycker det är en bra storlek, en lagom munsbit. Bakade tre olika smaker hallon, blåbär och äpple kanel (plockat med mina egna händer.. EkoEmelie hehe) De blev jätte goda o saftiga hade naturell yuogurt i ist för mjölk. Gjorde fluffy white frosting till myyycket godare än både buttercrem och creme cheese frosting! Smakar lite som maräng smet =) (samma indrigrienser) det var svårt att få den riktigt fluffig men det blev fint ändå =)


Nästa projekt blir lilla Linneas födelsedags tårta, hon ville ha zebra mönstrat men jag tänker inte beställa hem svart så det får bli vit och rosa randigt eller nåt hhihihi...

Sen är det Anki som fyller år men det är fortfarande hemligt hihi. Och så Halloween så klart. Planerar en pysseljunta med edge tjejerna så då blir det nog också något bakat



"Edge tjejerna" Teresa, Matilda och Emma



Här är lite bilder på "Emelie-Micke-2,5år-glassen" Det var med krossad polka och vanilj och mini marsmellows.. den blev ganska söt men jätte god ändå. nästa gång ska jag prova nåt annat för det var inte särkilt svårt....
Innan dekorationen ganska fin som den är!






















Efter dekorationen maränger och hjärtan

En del av mitt hjärta till dig min Älskling... men bara en del för resten ska jag ha själv ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

ohh, alla dessa hemligheter!!!
men du gick plus! grattis!!! jag hade sån JÄVLA träningsvärk så jag tog mig inte nånstans, var jobbigt nog att klättra upp i sängen :(